CLUB NIEUWS, A-KERN NIEUWS

Beerschot verwelkomt MatchWornShirt als nieuwe partner

Beerschot gaat een langdurig partnership aan met MatchWornShirt. Het Nederlandse bedrijf uit Amsterdam is wereldleider in het veilen van authentieke gedragen wedstrijdshirts. Met meer dan 250 partnerships biedt MatchWornShirt unieke shirts aan die gedragen werden door voetbalhelden van over de hele wereld: van Kaka bij São Paulo tot Ryan Sanusi bij Beerschot. Het Nederlandse bedrijf zal over de komende vijf seizoenen maar liefst 32 keer gedragen wedstrijdtruitjes van Beerschot veilen.

“MatchWornShirt werd 6,5 jaar geleden opgericht door twee broers, Bob en Tijmen Zonderwijk” vertelt senior partnership executive Olav Van Honschoten. Hun zoektocht naar een MatchWornShirt van hun favoriete club inspireerde hen om zelf een bedrijf op te starten. Met verschillende vestigingen over de hele wereld is hun missie duidelijk: unieke momenten opnieuw tot bij fans brengen. En dat in de vorm van een gedragen wedstrijdshirt.

“Door deze samenwerking met Beerschot kunnen we een vast aantal veilingen organiseren doorheen het komend seizoen,” legt Olav Van Honschoten uit. “We willen op die manier iets moois brengen naar de fans toe en hen de kans geven om te bieden op shirts die een authentiek verhaal vertellen. Zeg nu zelf, het kampioensshirt van Thibaud Verlinden bezitten: veel unieker dan dat wordt het toch niet?”

Met meer dan 250 partnerships met clubs wereldwijd is MatchWornShirt een betrouwbare partner. “We controleren altijd of de shirts overeenkomen met de wedstrijdbeelden," vult partnership performance manager Floris van Wijck aan. “Vervolgens worden ze voorzien van Fabricks, een speciale NFC-chip, wat zorgt voor een digitaal echtheidscertificaat. Zo zijn fans gegarandeerd dat ze bieden op authentieke items, die effectief gedragen zijn door de spelers.”

“We zijn daar ook altijd op zoek naar innovatie”, gaat Van Wijk verder. “Zo hebben we nu bij PSV een systeem geïmplementeerd waarbij de shirts vooraf al van Fabricks worden voorzien. Daarmee wordt de authenticiteit van alle gedragen shirts bevestigd. Mensen kunnen de chip zelf scannen met hun telefoon, daarmee komen ze op een webpagina die het verhaal van dat shirt vertelt. Hiermee krijgt het product een extra dimensie, waarmee de vraag van verzamelaars wordt beantwoord.”

“Dat toont toch dat MatchWornShirt een jong en fris bedrijf is”, vult commercieel manager Kaj Schueremans van Beerschot aan. “Het soort van bedrijf dat dus ook bij Beerschot past. Met deze samenwerking willen we onze fans unieke en waardevolle ervaringen bieden”
 
Wil jij komend seizoen meebieden op een origineel MatchWornShirt van onze Mannekes uit wedstrijden tegen Antwerp, Club Brugge of Anderlecht? Volg Beerschot dan nu op de MatchWornShirt website of app en wordt op de hoogte gehouden van de aftrap van elke veiling!