“MatchWornShirt werd 6,5 jaar geleden opgericht door twee broers, Bob en Tijmen Zonderwijk” vertelt senior partnership executive Olav Van Honschoten. Hun zoektocht naar een MatchWornShirt van hun favoriete club inspireerde hen om zelf een bedrijf op te starten. Met verschillende vestigingen over de hele wereld is hun missie duidelijk: unieke momenten opnieuw tot bij fans brengen. En dat in de vorm van een gedragen wedstrijdshirt.
“Door deze samenwerking met Beerschot kunnen we een vast aantal veilingen organiseren doorheen het komend seizoen,” legt Olav Van Honschoten uit. “We willen op die manier iets moois brengen naar de fans toe en hen de kans geven om te bieden op shirts die een authentiek verhaal vertellen. Zeg nu zelf, het kampioensshirt van Thibaud Verlinden bezitten: veel unieker dan dat wordt het toch niet?”
Met meer dan 250 partnerships met clubs wereldwijd is MatchWornShirt een betrouwbare partner. “We controleren altijd of de shirts overeenkomen met de wedstrijdbeelden," vult partnership performance manager Floris van Wijck aan. “Vervolgens worden ze voorzien van Fabricks, een speciale NFC-chip, wat zorgt voor een digitaal echtheidscertificaat. Zo zijn fans gegarandeerd dat ze bieden op authentieke items, die effectief gedragen zijn door de spelers.”
“We zijn daar ook altijd op zoek naar innovatie”, gaat Van Wijk verder. “Zo hebben we nu bij PSV een systeem geïmplementeerd waarbij de shirts vooraf al van Fabricks worden voorzien. Daarmee wordt de authenticiteit van alle gedragen shirts bevestigd. Mensen kunnen de chip zelf scannen met hun telefoon, daarmee komen ze op een webpagina die het verhaal van dat shirt vertelt. Hiermee krijgt het product een extra dimensie, waarmee de vraag van verzamelaars wordt beantwoord.”