CLUB NIEUWS, BUSINESS NIEUWS

Beerschot sluit partnership met Leadto

Beerschot sluit een partnership af met het softwarebedrijf Leadto. Het Nederlandse bedrijf is gespecialiseerd in het versnellen van het prospectingproces. Opgestart vanuit een noodzaak die drie jonge ondernemers, die elkaar leerden kennen op de hogeschool, wilden oplossen, is Leadto het schoolvoorbeeld van een jonge en frisse start-up. “En dat past perfect bij Beerschot.”

“Koude prospectie, dat is toch het moeilijkste wat er is”, vertelt medeoprichter Bas de Leeuw van Leadto. “Althans dat merkten wij toch met ons vorig bedrijf. De moeilijkheid ligt hem in het vinden van zowel kwalitatieve data als uiteindelijk de prospect warm maken tot lead. Stel je voor dat je nooit meer bij een verkeerde persoon uitkomt? Dan verspil je geen energie meer aan een salespraatje met mensen die jouw product niet kunnen gebruiken, of er helemaal geen interesse in hebben.”

“En daar hebben wij ons net in gespecialiseerd”, gaat De Leeuw verder. “We ontwikkelden software die we in onze marketingagency konden gebruiken om kwalitatief sterkere leads te verzamelen. Ondertussen is de focus verlegt van dit marketingbureau naar Leadto, want het is een fulltime job geworden om die software bij andere bedrijven te implementeren. (lacht) We zijn nu ondertussen zijn we acht maanden bezig en hebben toch al meer dan 85 klanten in Nederland en zo’n tiental in België. Daar zitten onder andere namen als D’Ieteren en Gault & Millau tussen.”

“Maar we blijven nog steeds werken op dezelfde manier”, vult salesverantwoordelijke Thijs Heijnen aan. “We spelen kort op de bal. Wij willen gaan voor kwaliteit over kwantiteit. Niet alleen met leads, maar ook met onze klanten. We zeggen soms in Nederland, ‘niet lullen, maar poetsen’ (lacht). Dat merken onze partners ook op. Hoewel we met een klein team zijn, zijn we altijd klaar om er in te vliegen. We merken ook de beste resultaten bij klanten die zelf ook heel responsief zijn. We noemen onszelf de beste vriend van de sales manager. Iedere maand afspraken, met meer tijd over voor het bouwen van de waardevolle relatie.”

we begeleiden ook onze klanten in hoe ze het beste contact maken met de mensen die achter die leads zitten.
Thijs Heijnen

“We bieden trouwens niet enkel leadgeneratie aan, maar we begeleiden ook onze klanten in hoe ze het beste contact maken met de mensen die achter die leads zitten. Die unieke aanpak gaat verder dan gewoon een lijst afleveren met wat namen, functies en telefoonnummers op. Daar wordt niemand vrolijk van”, gaat Heijnen verder. 

“Ook wij niet”, lacht commercieel manager Kaj Schueremans. “Onze samenwerking met Leadto is daarin ook uniek. Uiteraard doen wij als sales zelf ook nog heel wat prospecting en benenwerk. Maar een partnership als dit, maakt ons leven wel een pak makkelijker. Zo hebben wij nog meer tijd om ons te focussen op extra business binnen te brengen voor Beerschot.”