“Koude prospectie, dat is toch het moeilijkste wat er is”, vertelt medeoprichter Bas de Leeuw van Leadto. “Althans dat merkten wij toch met ons vorig bedrijf. De moeilijkheid ligt hem in het vinden van zowel kwalitatieve data als uiteindelijk de prospect warm maken tot lead. Stel je voor dat je nooit meer bij een verkeerde persoon uitkomt? Dan verspil je geen energie meer aan een salespraatje met mensen die jouw product niet kunnen gebruiken, of er helemaal geen interesse in hebben.”
“En daar hebben wij ons net in gespecialiseerd”, gaat De Leeuw verder. “We ontwikkelden software die we in onze marketingagency konden gebruiken om kwalitatief sterkere leads te verzamelen. Ondertussen is de focus verlegt van dit marketingbureau naar Leadto, want het is een fulltime job geworden om die software bij andere bedrijven te implementeren. (lacht) We zijn nu ondertussen zijn we acht maanden bezig en hebben toch al meer dan 85 klanten in Nederland en zo’n tiental in België. Daar zitten onder andere namen als D’Ieteren en Gault & Millau tussen.”