CLUB NIEUWS, BUSINESS NIEUWS

Yelo is nieuwe hoofdsponsor

Beerschot heeft een nieuwe hoofdsponsor en speelt met ‘Yelo’ vooraan op het wedstrijdshirt. Enkele weken na de aankondiging van een nieuwe Vlaamse investeerder, nu een internationale sponsor. Opnieuw fantastisch nieuws. ‘Zowel bestuurlijk als commercieel koppelt Beerschot Vlaamse partners aan een internationale inbreng. Dat maakt onze club sterk en ambitieus.’ Voor een trotse voorzitter en co-eigenaar Francis Vrancken is dit opnieuw een belangrijke stap in de uitbouw van de club.

De nieuwe hoofdsponsor van Beerschot heet Yelo. Yelo is de naam van een revolutionaire app die in de steigers staat.

Francis Vrancken: ‘Yelo is een grote sponsor. Deze financiële impuls geeft ons extra middelen voor de uitbouw van de club op korte termijn. Het bevestigt dat Beerschot weer een aantrekkelijk product is, niet alleen in en voor België. Het is ongelooflijk dat we in tijden van sportieve onzekerheid en financiële crisis, een nieuwe hoofdsponsor hebben kunnen aantrekken.’

Yelo wordt pas in september gelanceerd. En ook al wil het bedrijf nog niets kwijt over de nieuwe applicatie en bereidt het een grote launch voor, het wilde de opportuniteit niet missen om dit seizoen al op de shirts te prijken van een grote Belgische traditieclub. Yelo gelooft in de kracht van sport en voetbalclubs om naambekendheid te verwerven in de hele wereld.

Bestuurder en ondervoorzitter Walter Damen: ‘We zijn trots in enkele weken tijd een nieuwe Vlaamse investeerder, Philippe Verellen,  en een grote internationale sponsor, Yelo, te kunnen aankondigen. Zowel die Vlaamse verankering als die internationalisering zijn belangrijk en kunnen perfect samengaan. Als we ambitieus willen zijn -en dat zijn we- moeten we de internationale markt op, zonder de identiteit van Beerschot en de voeling met de regio uit het oog verliezen.’

Krijgt Yelo het felbegeerde plaatsje vooraan op onze wedstrijdshirt, ook het Vlaamse bouwbedrijf DCA blijft een belangrijk en groot sponsor. Voor Francis Vrancken, eigenaar van DCA, is dit een positieve evolutie: ‘Het enige wat telt is de uitbouw van Beerschot. DCA en Wolf Oil blijven shirtsponsor. Dat Vlaamse duo wordt nu uitgebreid met Yelo. Beerschot wordt dus sterker en financieel krachtiger, dat is het enige wat telt.’

Als Yelo in september gelanceerd wordt, zullen de nieuwe hoofdsponsor en Beerschot nog meer toelichting geven bij dit partnership.