BUSINESS NIEUWS, CLUB NIEUWS

Maak kennis met ons commercieel team

Kaj Schueremans en Joppe Merchiers zijn de nieuwe commerciële managers van Beerschot. Met dat duo zet de club in op een jeugdig en dynamisch commercieel team, die de waarden van de club moeten overdragen naar onze businessklanten. “Kom gerust eens op de koffie."

Kaj en Joppe werken ondertussen al even voor de club, maar hebben zichzelf nooit volledig kunnen voorstellen aan het grote publiek. Hoog tijd dat daar verandering in komt. “Ik zal de spits afbijten”, begint Joppe enthousiast. “Ik ben Joppe Merchiers (rechts op de foto), 25 jaar oud, afkomstig uit Oudenaarde en ik zit al heel lang in de salessector. Op mijn vorige job heb ik onze huidige algemeen directeur, Frédéric Van den Steen, leren kennen.  Die belde mij plots op, zei dat Beerschot een nieuw, jong commercieel team zocht en vroeg of ik eventueel geïnteresseerd was. Ik heb geen seconde getwijfeld en nu zit ik hier!” 

Ook Joppe’s partner Kaj Schueremans (26) heeft handig gebruikgemaakt van de link Beerschot – Van den Steen. “Ik heb nog onder Frédéric gewerkt bij Brightboard, waar hij toen algemeen directeur was”, herinnert Kaj zich. “Net als bij Joppe belde hij mij op een dag op en vroeg hij mij wat ik ervan dacht om bij Beerschot het commerciële team te komen versterken. Met het voetbaldier dat ik toch wel ben, heb ik toen niet lang moeten nadenken. Ik heb nog geen moment spijt gehad van die keuze!” 

Het was liefde op het eerste gezicht en een maand later is die liefde nog niet gaan liggen voor Kaj. “Er zit een heel familiaal karakter in deze club. De collega’s op kantoor, de spelersgroep, de supporters, iedereen hoort bij die Beerschotfamilie. Je voelt dat het merk Beerschot heel hard leeft. Er zit enorm veel potentieel in de club en het is fijn dat wij mee aan het Beerschotverhaal mogen bouwen.”

“Dat familiegevoel proberen we ook altijd uit te dragen naar businessklanten toe”, vult Joppe aan. “Ik hoor af en toe dat mensen denken dat de voetbalwereld wat exclusief is en enkel voor de happy few, maar dat is bij Beerschot echt niet het geval. Wij staan net open voor iedereen en zijn heel toegankelijk. Kom gerust eens op de koffie, dan kunnen we samen zien wat mogelijk is!” 

Dat persoonlijk contact vindt ook Kaj enorm belangrijk. “Wij zijn hier om mensen te verbinden met de club, om die bruggen te bouwen en dat doe je niet zonder elkaar eens te zien. Wij zijn niet het type commercieel manager dat één keer iemand opbelt en nadien een standaardpakketje doorstuurt. Neen, wij willen uw bedrijf echt leren kennen. Wat is belangrijk voor u? En voor uw bedrijf? Wij staan open voor persoonlijke ideeën en oplossingen, omdat wij als club vinden dat we zo ons DNA kunnen behouden en ook verder kunnen groeien.” 

“Daar ligt onze moeilijkste en tegelijkertijd leukste uitdaging”, pikt Joppe opnieuw in. “Wij moeten mensen onderdompelen in dat DNA. Iedereen laten proeven van de geweldige sfeer die hier hangt. Voetbal is plezier en dat moeten wij ook uitstralen. Het voordeel is dat iedereen Beerschot kent. Het is aan ons om mensen mee te krijgen in dat verhaal. Wij willen de club toegankelijk maken voor iedereen, ieder bedrijf de mogelijkheid geven om iets te doen met de club. Zoals ik daarnet al zei, kom gerust eens langs voor een kopje koffie en dan komen we er samen wel uit!”