Nova wordt de nieuwe teamwear-partner van Beerschot. Het Belgische bedrijf zal minstens voor 3 seizoenen de wedstrijd- en trainingskledij voorzien voor zowel onze eerste ploeg als onze voltallige jeugdafdeling.
Voor velen klinkt Nova misschien nog onbekend, maar de drijvende kracht achter het merk is dat allerminst. Arthur Heeren, CEO van Nova, is namelijk ook de man achter Mystershirt, een bestaande partner van Beerschot die onder meer op de achterkant van de wedstrijdshirts prijkt. Nova, een Belgisch bedrijf met productiefaciliteiten in Portugal, is al actief als teamwear-leverancier van enkele professionele clubs in het buitenland. Beerschot is de eerste Belgische club die met Nova in zee gaat, en dat is geen toeval. “Als kind was ik al een fervent Beerschot-supporter. Dat ik nu met mijn bedrijf kan bijdragen aan het verhaal van de club van mijn hart, is fantastisch”, vertelt Heeren.
De naam ‘Nova’ betekent ‘nieuw’ of ‘innovatief’ in het Portugees, en dat is exact waar het merk voor staat. Nova wil clubs voorzien van teamwear die perfect aansluit bij hun identiteit en waarden, zodat ze ook via hun kleding hun authenticiteit kunnen behouden. “Onze focus ligt op unieke en maatschappelijk verantwoorde ontwerpen. Doordat onze productie in Portugal plaatsvindt, dicht bij huis, kunnen we de arbeidsomstandigheden en duurzaamheid nauwlettend in de gaten houden”, vertelt Heeren, die morgen zijn 23e verjaardag viert. “Ons doel is om elke club de kans te geven op een uniek design”, vat de jonge ondernemer samen.