A-KERN NIEUWS

Beerschot kondigt Nova aan als nieuwe teamwear-partner vanaf seizoen 25/26

Nova wordt de nieuwe teamwear-partner van Beerschot. Het Belgische bedrijf zal minstens voor 3 seizoenen de wedstrijd- en trainingskledij voorzien voor zowel onze eerste ploeg als onze voltallige jeugdafdeling.

Voor velen klinkt Nova misschien nog onbekend, maar de drijvende kracht achter het merk is dat allerminst. Arthur Heeren, CEO van Nova, is namelijk ook de man achter Mystershirt, een bestaande partner van Beerschot die onder meer op de achterkant van de wedstrijdshirts prijkt. Nova, een Belgisch bedrijf met productiefaciliteiten in Portugal, is al actief als teamwear-leverancier van enkele professionele clubs in het buitenland. Beerschot is de eerste Belgische club die met Nova in zee gaat, en dat is geen toeval. “Als kind was ik al een fervent Beerschot-supporter. Dat ik nu met mijn bedrijf kan bijdragen aan het verhaal van de club van mijn hart, is fantastisch”, vertelt Heeren.

De naam ‘Nova’ betekent ‘nieuw’ of ‘innovatief’ in het Portugees, en dat is exact waar het merk voor staat. Nova wil clubs voorzien van teamwear die perfect aansluit bij hun identiteit en waarden, zodat ze ook via hun kleding hun authenticiteit kunnen behouden. “Onze focus ligt op unieke en maatschappelijk verantwoorde ontwerpen. Doordat onze productie in Portugal plaatsvindt, dicht bij huis, kunnen we de arbeidsomstandigheden en duurzaamheid nauwlettend in de gaten houden”, vertelt Heeren, die morgen zijn 23e verjaardag viert. “Ons doel is om elke club de kans te geven op een uniek design”, vat de jonge ondernemer samen.

We hechten veel belang aan lokale verankering en met Nova hebben we een partner gevonden die zijn ontwerpen in Antwerpen maakt.
Steve Nuyts | CEO

Beerschot-CEO Steve Nuyts is enthousiast over de samenwerking met Nova. “We hechten veel belang aan lokale verankering en met Nova hebben we een partner gevonden die zijn ontwerpen in Antwerpen maakt. Daarnaast zijn we ervan overtuigd dat Nova de kwaliteit kan leveren die we verwachten, zowel voor onze eerste ploeg als onze jeugdafdeling. De naam Nova is eigenlijk ook toepasselijk. We willen hiermee een nieuw verhaal schrijven en onze club professionaliseren.”

Commercieel manager van de club, Joppe Merchiers, is ook zeer opgetogen over de samenwerking met Heeren te versterken. “Het afgelopen jaar verliep het partnership met Mystershirt al doeltreffend. Ik heb gezien hoe ondernemend Arthur is en ik ben zeer blij dat we mekaar ook kunnen versterken met het Nova-verhaal.”

Op het finale design van de nieuwe uitrusting is het nog even wachten, maar Heeren verzekert dat het een uniek design zal worden met een bepaalde boodschap. “Met elke uitrusting die wij produceren, willen we een verhaal brengen. Momenteel zijn we volop in overleg met Beerschot om de juiste boodschap te brengen en daar het passende design bij te plaatsen. Houd de social media kanalen van Nova en Beerschot zeker in de gaten om de eerste glimp op te vangen van de nieuwe uitrusting”, besluit Heeren met een kwinkslag.

Bekijk het video-interview hier.