De 22-jarige Heeren is trots als hij de partnerovereenkomst ondertekent. “Dat had ik drie jaar geleden niet durven dromen. Ik ben begonnen met Mystershirt toen ik nog marketing studeerde op de hogeschool. Ik vond voetbalshirts veel te duur. Van daaruit dacht ik: dat moet beter kunnen. En zo werd mijn bedrijf geboren. Ik deed in het begin alles zelf, inkopen, verkopen, websitebeheer, content etc. Mijn vader en broer hadden wat kledingrekken opgehangen op zolder waar al mijn inventaris ophing. (lacht)”
KWALITEIT BOVEN ALLES
“Onze belangrijkste zorg is nog steeds kwaliteit. Ik wil enkel officiële shirts verkopen. Die kopen we aan bij de clubs zelf of bij de producenten. Ook bieden we 100 dagen retour aan. Als klanten niet tevreden zijn met hun shirt, mogen ze het gewoon terugsturen. Zo kunnen wij garanderen dat iedereen tevreden is met wat hij krijgt. Met die service onderscheiden wij ons toch van de rest van de concurrentie. We zijn inmiddels de grootste aanbieder in Europa, met onze Antwerpse origine vonden we het dan ook een noodzaak om met de paarse kleuren te pronken. Binnenkort zullen we ook heel wat Beerschotfans blij kunnen maken met zo’n box. Want onze samenwerking zorgt niet enkel voor visibiliteit op ’t shirt, maar ook de truitjes van Beerschot zullen vanaf nu in onze boxen terug te vinden zijn.”
Ondertussen is Mystershirt sterk gegroeid. “Dat ligt volgens mij aan de geloofwaardigheid die wij als bedrijf hebben opgebouwd”, vertelt Heeren. “Ik merk dat onze brand ook echt jonge mensen aanspreekt. We halen de meeste van onze sales uit online advertenties. Zo komen mensen vaak voor de eerste keer in aanraking met ons product. Wanneer ze eenmaal bestellen, hebben ze de nieuwe manier van voetbalshirts te kopen, ontdekt en blijven ze terug komen. Deze samenwerking met Beerschot is een nieuwe mijlpaal en een nieuwe stap voor ons bedrijf. Shirtsponsor zijn bij een voetbalclub, zal nog meer mensen in contact brengen met Mystershirt.”